EozinMagazin | 2017. dec. 08.
Kovács Attila | 2013. febr. 07.

„Debrecenbe kéne menni” avagy házhoz jön a Fesztivál Zenekari kultúra Pécsett
Két igen nagy élményt jelentő koncertet hallhatott február első hétvégéjén Pécsett a Kodály Központ közönsége: a debreceni Kodály Filharmonikusokét, Somogyi-Tóth Dániel vezényletével, mely jó összehasonlítást kínált a pécsi zenekarral, és a Budapesti Fesztiválzenekarét, mely Takács-Nagy Gábor „kezei alól” igazi felejthetetlen varázslatként a világ legjobbjaival való összevetés lehetőségét jelentette. Előbbiben „döntetlen közeli” eredménynek, utóbbiban a „világszínvonal diadalának” lehettünk „fültanúi”. »Kovács Attila | 2013. jan. 29.

„Két NFZ-s félidő a Kodályban”, avagy „hakni-romantika” és „profi-modernség”
„Két félidő a pokolban” – jutott eszembe Fábri Zoltán 1961-es klasszikussá lett náci - és háborúellenes filmjének címe a Dénes István vezényelte Nemzeti Filharmonikusok január 25-i a Filharmónia Mester-bérletében adott Kodály Központbeli hangversenye után, noha a pokol „groteszk bugyraiban” csak a 2. rész Lajtha László „A négy isten ligete” című balettjének részletei közben érezhettük magunkat. Valahogy mégis ez a Bartók egynemű karokkal felvezetett rész volt a tökéletesebb, hitelesebb, s az első rész Csajkovszkij Diótörő-szvitje és Brahms Baráti Kristóf (kissé túl) finom érzékenységű szólójával hallott Hegedűversenye volt a felszínesebben kidolgozott produkciója Kocsis Zoltán zenekarának, mely ezúttal ezt az itt Pécsett önmaga által nyújtott korábbi teljesítményeihez képest csak egy „hakni”, vagy szebben szólva „vidéki fellépés” színvonalán abszolválta. »Kovács Attila | 2013. jan. 22.

A „Vásáryba oltott Cziffra” – Balázs Jánossal az „eltűnt idő nyomában”
Ritkán volt alkalmam hallgatni 2005-ös pécsi Liszt-verseny győzelme óta – az akkor a h-moll szonátával és az A-dúr zongoraversennyel a zsűri mellett engem is elvarázsló – még mindig csak 24 éves Balázs Jánost, aki azóta is nyert versenyt, a 2011-es budapesti Liszt-versenyen pedig legjobb magyarként 3. lett, s még abban az évben megkapta a junior Prima Primissima díjat. Mostani, 2013.január 16-i pécsi Művészetek Házi koncertjén mindezek jogossága mellett azt is bebizonyította, hogy már most napjaink egyik legkiválóbb magyar zongoraművészévé nőtte ki magát, nemcsak generációja tagjai közül. Játékát hallgatva először magával ragadott eleganciájának – Buñuelt idézve – „diszkrét bája”, majd, hogy korát meghazudtolóan tud a prousti „eltűnt idő nyomába” eredni Beethoven és Chopin műveivel, a koncert második felében pedig Liszt-művekben bizonyította bravúros, könnyed virtuozitását, összességében pedig egy „Vásáry Tamásba oltott Cziffra György” volt Balázs János, aki ki- és felemelte egy magasabb régióba a közönséget a hétköznapi idő nyomasztó egyhangúságából. »Grósz Zoltán | 2013. jan. 17.

Jazz Klub: Mozart Requiemjétől Amy Winehouse Rehabjáig minden
Jazzkívánságműsoron vehetnek részt, akik január 24-én este 20:00-ra ellátogatnak a Metronóm Jazz Klubba (Zsolnay Negyed, E78), ahol a nemzetközileg is elismert Sárik Péter dzsesszzongoraművész lép fel Sárik Péter Trió nevű formációjával. A közönség tanúja lehet annak, miként öltenek jazzhangzást a zenevilág klasszikus és új szerzeményei, legyen az egy Mozart-darab, vagy éppen a Queen slágere. »Méhes Károly | 2013. jan. 10.

Tanulhat a tökéletes hangok házában
Három hónapra egy olasz hangmérnök-rezidens érkezett a pécsi Kodály Központba. Giulio Beccaria nagyon jól érzi magát, elképedt a ház adottságaitól és a programok gazdagságától egyaránt. »Kovács Attila | 2013. jan. 03.

Vermes – Voca – Vitray, avagy a „3 V” könnyed óévbúcsúztatása
A kellemes könnyed szórakoztatás ma nem ritka kívánsága és az ennek való nagyobb részt jó színvonalon való megfelelésnek ma már ritkábban tapasztalható „erénye” jellemezte a ZSÖK év végi „csillagszórójának” Kodály Központbeli „3 V” produkcióit, Vermes Tímea és barátai, a Voca People és Vitray Tamásék „Első Pécsi Operettgálaként” meghirdetett fellépését, melyeket a helyi, a nemzetközi és a hazai értékek felmutatásaként is jellemezhetünk, leginkább Vermes opera- és musical-programjában egyesítve e 3 „területet”. »Kovács Attila | 2012. dec. 31.

Ajándékok kórusoktól, Al Di Meolával és Angster-bérlettel fűszerezve
Nagyszerű és színpompás karácsonyi zenés ajándékokat kaptak ünnep előtt és után a pécsi zenebarátok. A Pécsi Kamarakórus 19-i, a Dóm Múzeumban megtartott a reneszánsztól a későromantikáig terjedő műsorát karnagyuk, Tillai Aurél ősbemutatója és egy kis „polgári” hangszeres muzsika színesítette, a világhírű gitáros Al Di Meola másnapi Kodály Központbeli akusztikus duó-estjét a befelé forduló „lélekzene” jellemezte, egy csipetnyi virtuozitással fűszerezve, a Kamp Salamon vezette Pécsi Egyetemi Kórus a Pannon Filharmonikusokkal adott 21-i Pécsi Bazilikai oratórium-koncertjén pedig két késő 20.századi ritkaság, Arvo Pärt Berlini miséjének pécsi bemutatója és a svájci Frank Martin Karácsonyi kantátájának magyarországi bemutatója szerzett katartikus élményeket elmélyült zenei világuk ragyogó megszólaltatásával, míg az ünnep után, 27-én ugyanitt az Angster-bérlet záróhangversenyén Leányfalusi Vilmos és Szamosi Szabolcs „kétorgonás”,kórusos, rézfúvós kvintettes karácsonyi műsora szolgálta lelki táplálékként remekül az ünnep utáni megtisztulást. »Első | Előző |
|
Következő | Utolsó |