Az oldalainkba ágyazott Google Adwords kódja marketing célokra, valamint a Google Analytics kódja a látogatottság méréséhez sütiket használ.

Adatkezelési szabályzat Elfogadom!

Eozin Magazin

hu

Nagy utazás – nagy visszatérés

Szerző: Méhes Károly

Dés László szívesen beszélt a Kodály Központban átélt élményeiről, amik között immár első, karantén utáni koncertje is oda számít

Milyen benyomást tette önre első alkalommal a Kodály Központ?

Nagyon jól sikerült ez az épület. Azt mondanám, hogy az ország legjobb akusztikájú terme. Már a méretét tekintve is: sokkal emberibb, arányosabb minden másnál. Az a fantasztikus benne, hogy bármiféle zenére kitűnő, az erősítés nélküli klasszikus muzsikára éppúgy, mint az erősítéssel dolgozó jazz vagy egyéb zenére is. Ami azért nagy dolog, mert ez ritkán sikerül. Hiszen itt nem csak pénzkérdésről van szó, hanem szakemberekről, odafigyelésről. Talán erre mondják, hogy a szerencsés véletlenek összejátszása, vagy inkább az akarat és a szerencsére találkozása.

 

Zenészként mi a legfontosabb egy helyszín esetében, és ez hogyan jelenik meg a Kodály Koncertteremnél?

A levegője! Nehéz ezt megfogalmazni, de azt hiszem, érthető, mire gondolok. Például, ahol szinte mindig jól sikerülnek a koncertek. Ilyen a Kodály is, ahol sokat léptem már fel, saját magam, a színészekkel, a Bereményi-dalokkal. A Férfi és nő koncerten szenzációs hangulat volt, máig él bennem. A dalaimból összeállított előadás is ilyen volt, szóval bőven van, ami köt ehhez a helyhez.

 

Mennyire kell „belőni” egy helyszínt koncert előtt, és ez hogyan néz ki a Kodály Központ esetében?

Mindez magától a helytől és az ott dolgozó szakemberektől függ. Kényes dologról van szó. Mi legalább két órát szánunk a hangbeállásra, az úgy nevezett sound checkre. Minden egyes zenész beáll a saját hangszerével, majd ki kell alakítani a teljes hangképet – nekünk, a zenészeknek, hogy mi mit hallunk belül, mert egészen mások a preferenciáink, mint a nézőknek, akiknek egyben kell, kiegyensúlyozottan hallani a zenekart. Ráadásul mindig azt, ami fontos, mert ha épp a gitár fontos, annak „elő kell bújnia”, majd visszamenni a helyére. Ez alapvető kérdés, és a pécsi stábbal mindig meg vagyok elégedve, mert értenek ahhoz, amit csinálnak, és persze egy jó terem áll a rendelkezésükre.

 

Amikor létrejön egy ilyen épület, mint a Kodály Központ, mennyire formálja át a zenei terepet?

A lényeg az, ha lesz egy ilyen rangos koncertterem egy városban, ott megszaporodnak a rangos előadások is. Az ilyesminek nagyon hamar híre megy, és onnantól kezdve oda szívesen fog elmenni bárki. Nem csak Magyarországról, hanem a világ bármely tájáról. Ami csakis pezsdítő hatással lehet a hely zenei életére.

 

Méhes Károly